• RECENZJE/REVIEWS

  • WYWIADY/INTERVIEWS

Shadow over Camelot czyli cień zdrajcy nad Okrągłym Stołem

Wyprawa po Excalibur, Wojna z Piktami i Wyprawa po Zbroje Lancelota.

We wrześniową niedzielę dzieli Rycerze Okrągłego Stołu poraz kolejny zostali zmuszeni do obrony Camelotu przed Morganą i jej pobratymcami. Tego dnia bawiliśmy się w składzie: Eugenia, BardzoZły, Fiona, GoldenDragon, Cierń i nasz gość z Bolesławca czyli Asia. W pierwszym starciu pomimo trudności dzielnie parliśmy do przodu, aż tu nagle okazało się, że w naszych szeregach jest Zdrajca…

Aniołki BardzoZłego :)

Kooperacja ze zdradą w tle!

Kolejna świetna gra wydawnictwa Days of Wonder to Shadow over Camelot. Każdy z graczy losowo wybiera sobie rycerza, a następnie stawia swoją figurkę przy symbolicznym okrągłym stole. Rozgrywkę rozpoczyna sam Król Artur. Celem gry jest obrona Camelotu przed siłami zła. Możemy dokonać tego poprzez udanie się na wyprawy. Zwycięski quest to możliwość dołożenia białego miecza na okrągłym stole, przegrany to czarny miecz. Jedyną możliwością na pozytywne zakończenie gry to większość białych mieczy na stole – pozostałe sytuacja to klęska i upadek Camelotu. Każda tura gracza zaczy na się od trudnej decyzji gracza, który musi albo dołożyć katapultę pod zamek, stracić punkt życia czy pociągnąć czarną kartę, która nigdy nie przynosi nic dobrego. Potem gracz może zdecydować się na jakiś heroiczny czyn – wyruszyć na wyprawę, pociągnąć białe karty czy walczyć z katapultą. Z rundy na rundę decyzje są coraz trudniejsze, a punktów życia coraz mniej… Ale okazuje się, że to nie wszystko. Na początku rozgrywki każdy z graczy losuje jedną z ośmiu kart lojalności – jedna z nich to karta Zdrajcy. Warunki zwycięstwa dla takiego gracza są inne niż dla praworządnych rycerzy. Zadaniem Zdrajcy jest tak manewrować i knuć, aby nie udało się obronić Camelotu. Oczywiście rycerze nie są bezbroni i raz na grę każdy z nich może kogoś oskarżyć o spiskowanie. Ale biada jeśli ktoś rzuci mylne oskarżenie – biały miecz zamienia się w czarny. Po ujawnieniu zdrajca ma już bardziej ograniczone pole manewru.

Zdrajca!

Asia wyciągneła kartę Spiskowca – bliskie zwycięstwo znacznie się oddaliło. Od tej pory każda decyzja Rycerzy była na pograniczu życia i śmierci – ale się w końcu udało. Ufff… dobro znowu zatriumfowało.

Okrągły Stół - o krok od wygranej Dobra!

Dlaczego warto?

Cienie nad Camelot to gra kooperacyjna, która do zwycięstwa wymaga współpracy wszystkich graczy. Klimat gry oprócz wyśmienitej oprawy wizualnej buduje sposób zwracania do siebie graczy. Nie można wprost powiedzieć czy zapytać o jakąś kartę. Należy posłużyć się metaforą – zapytamy o dwa wspaniałe rumaki zamiast karty walki o wartości dwa czy piękny kielich zamiast karty Świętego Graala. A jeśli dodatowo zaczniemy zwracać się do siebie imionami swoich postaci to świetna zabawa murowana. Gra trudna, ale daje mnóstwo satysfakcji – dlatego gorąco polecam!

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: