• RECENZJE/REVIEWS

  • WYWIADY/INTERVIEWS

(Gratislavia 2009) Dragon`s Ordeal-zapowiedź

Gra Dragon`s Ordeal nie jest jeszcze w sprzedaży, jednak po prezentacji gry na Gratislavii i po opiniach testerów gry wyłania się ciekawy obraz. Ale po kolei….

1.Dragon`s Ordeal (wbrew nazwie) jest polską grą-to niewątpliwy atut. Cały czas poświęcony na rozgrywkę można spędzić na zabawie a nie na tłumaczeniu kart.

2.To gra przygodowa. Dla mnie to ogromna zaleta, ale nie wszyscy są miłośnikami takich gier. Ale nawet osoby, które nie lubią gier przygodowych mogą znaleźć w Dragon`s Ordeal ciekawe i oryginalne elementy.

3. Plansza. W grze nie ma planszy w dosłownym znaczeniu tego słowa- planszę tworzą karty mapy (jest ich 20). Mapa jest więc za każdym razem inna. Nie wszystkie karty mapy są odkryte; bohater odkrywa kartę, gdy na niej stanie, więc nie wie, na jaką lokalizację trafi. Lokalizacje mają specjalne zdolności, moce. Podobny typ planszy ( składanej z kart) występuje w grze Dungeoneer, ale pomysł odkrywania karty mapy,gdy postać na niej stanie jest nowy. W Dragon`s Ordeal jest tez inny ruch postaci niż w Dungeoneer- do ruchu w omawianej grze gracz używa sześciościennej kości.


Dragon’s Ordeal z lotu ptaka- karty w wersji pokazowej.

4. Bohaterowie. W grze występuje spora liczba postaci-15. Bohatera opisują następujące cechy:siła, zwinność i magia; za punkty doświadczenia możemy rozwijać te cechy. Za punkty doświadczenia możemy także przenieść postać na wyższy poziom. Każda ma 3 poziomy, a wraz ze wzrostem poziomu umiejętności bohatera rosną. Do zapisywania aktualnych statystyk postaci służą notesy dołączone do gry. Rozwój postaci kojarzy się mocno z RPG. Pewne podobne elementy znajdziemy również w grze Runebound- tam mamy cechy siła, atak dystansowy, magia. Autor Dragon`s Ordeal prawdopodobnie inspirował się RPG i Runebound, ale dodał własne rozwiązania i stworzył nową jakość.


Karta postaci w wersji pokazowej

5. System walki. Bohaterowie przemierzają różne lokalizacje, wykonują misje, więc zapewne zdarzy się tak, że spotkają kogoś, z kim muszą walczyć. System walki jest ciekawy: porównuje się siłę ( ewentualnie magię) bohatera z siłą (lub magię) przeciwnika, do tego dodaje się modyfikator w postaci rzutu 2K6 (k6- wynik rzutu kością sześciościenną, 2- liczba kości ).
Należy wspomnieć, że autor Dragon`s Ordeal myśli przyszłościowo- planuje już dodatek- pewne elementy gry, np. Aparycja będzie używana głównie w dodatku.

Reklamy

Komentarze 4

  1. System walki jest ciekawy: porównuje się siłę ( ewentualnie magię) bohatera z siłą (lub magię) przeciwnika, do tego dodaje się modyfikator w postaci rzutu 2K6 ( wynik rzutu kością sześciościenną mnożony dwa).

    CIEKAWY??????????

    To już było 20 lat temu 😀

  2. Są gry które rozwiązują walkę bez kości (np. Warrior Knights)więc system z kostkami jest ciekawszy. 🙂

  3. 20 i pewnie wcześniej 🙂 Wszystko już było – ważne, żeby wyszedł z tego ciekawy i jadalny miks 🙂

  4. Ważne aby, produkt trafił do graczy, i był dobrze zaprojektowany 🙂 Czego życzę produkcji Dragon’s Ordeal.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: