• RECENZJE/REVIEWS

  • WYWIADY/INTERVIEWS

Muzyka poszła w kąt – projektant Jean Vanaise opowiada o swojej pracy

H. Jean Vanaise

Zapraszamy do lektury wywiadu z autorem gry Zen Garden. H. Jean Vanaise to były belgijski rockman, który obecnie jest prezesem kanadyjskiej firmy wyrabiającej jedzenie pozbawione glutenu.

PrzystanekLegnica: Jak zaczęła się Twoja przygoda z grami planszowymi?

Jean Vanaise: Moje życie było dość nietypowe. Urodziłem się w Belgii w 1951 roku. Grałem w zespole rockowym Burning Light. Uwielbiam planszówki i dość często grałem z przyjaciółmi. Któregoś dnia zdecydowałem, że zaprojektuję grę. Byłem bardzo podekscydowany, że będę grał we własną grę. Nigdy nie skończyłem tego projektu, jednak „złapałem bakcyla” i skierowałem swoją kreatywność z muzyki na gry.

Pracowałem jako menedżer w dużej wytwórni muzycznej. Pewnego dnia powiedziałem żonie, że mam zamiar rzucić pracę i zamienić BMV na volkswagena. Potem założyłem firmę  Flying Turtle Games – byliśmy jednym z wystawców w Essen w 1986 roku. Ten krok okazał się  natychmiastowym sukcesem – gracze z chęcią grali w tytuły Flying Turtle Games. Shark był na liście najlepszych gier w Niemczech w 1987 roku. było to jak otrzymanie dyplomu projektanta.

Jean

PrzystanekLegnica: Jaki jest twój dorobek w zakresie gier planszowych?

Jean Vanaise: Drukiem ukazały się następujące moje gry:

 * wydane przez Flying Turtle: Chicago, Shark, Kalahen, Sindband (jestem współautorem),

* wydane przez Ravensburger: Shark (druga edycja), Chicago (druga edycja), Minos, Shark (trzecie wydanie).

* wydane przez Hexagonal: Orcs & Trolls,

* wydane przez Piatnik: Ostindien Company,

* wydane przez Iron Crown Enterprise: The Hobbbit (nagroda dla najlepszej gry Gencon Gamers Award 1997), Dice Master (z Chrisem Burmsem),

* wydane przez Mayfair Games: Horus, Le Boomb, Zen Garden.

PrzystanekLegnica: Dlaczego miłośnicy gier powinni zagrać w Twoją ostatnią grę?

Jean Vanaise: Zen Garden jest zabawną grą, łatwą do nauczenia. To prawdziwa klasyczna zabawa. Zaprojektowałem Zen Garden wiele lat temu (około siedemnaście). Graliśmy i graliśmy w Zen Garden, aż w końcu firma Mayfair Games wydała tę grę. Mam nadzieję, że spodoba się ona polskim graczom.

Jean2

PrzystanekLegnica: Jakie są Twoje plany związane z grami?

Jean Vanaise: Nadal mam kilka niewydanych gier, które bardzo mi się podobają. Czy kiedykolwiek zostaną wydane? Nie wiem. Mam w planach odejście z firmy La Maison Cannele i przejście na emeryturę za parę lat.

Skomentuj

