• RECENZJE/REVIEWS

  • WYWIADY/INTERVIEWS

Jestem niedzielnym graczem i jestem z tego dumny – wywiad z Chrisem Jamesem

chris_small

Tym razem przygotowaliśmy dla naszych Czytelników rozmowę z pełnoetatowym projektantem i wydawcą. Opowiedział nam co wspólnego mają ze sobą ludzie i maszyny, propagowaniu gier dla casuali i wydawaniu własnego kwartalnika.

PrzystanekLegnica. : Jak zaczęła się twoja przygoda z grami planszowymi?

Chris James: Moja żona, Melanie i ja zawsze chcieliśmy prowadzić razem jakiś biznes i obydwoje interesujemy się grami planszowymi. Nic dziwnego, że w 2009 roku założyliśmy wydawnictwo Stratus Games, aby spełnić swoje marzenia. Połączyliśmy siły, aby zaprojektować i wydać pięć lekkich gier, z których każda ma zachwycające recenzje i kilka nagród.

P.: Opowiedz czytelnikom  o tajnikach pracy projektanta gier planszowych.

C.: Projektowanie gier planszowych jest sporym wyzwaniem i jednocześnie satysfakcjonującym doświadczeniem. Mam doświadczenie w projektowaniu oprogramowania i w kodowaniu gier komputerowych – zawsze mnie to interesowało. Zorientowałem się, że tworzenie gier planszowych jest podobnym wyzwaniem – jedyną różnicą jest to, że projektant planszówek wymyśla reguły, które mają wykonać ludzie, a nie maszyny. Zaprojektowanie zabawnej gry z interakcją przy utrzymaniu prostych zasad jest trudne. Ale gdy odkryjesz balans, to czujesz się wspaniale.

P.: Jak twoje otoczenie reaguje na twoje nietypowe hobby?

C.: Większość ludzi uważa, że mój udział w branży planszówkowej jest intrygujący. Nie każdy pragnie grać, ale wiem, że typy gier, jakie projektuję, są łatwe do przyswojenia dla większość niedzielnych graczy. Bez żadnych wyjątków moja rodzina i znajomi pochwalają moją działalność i przekonują, żebym robił to, co kocham.

P.: Opowiedz czytelnikom  trochę o sobie.

C.: Pracuje na cały etat w Stratus Games i Casual Game Revolution (to zewnętrzny program związany z Stratus Games). Kocham pracować na własny rachunek – elastyczność i wolność są bezcenne. Jestem ojcem dwuletniej córki i druga córka jest w drodze, więc moje życie obecnie trochę zwariowało. Moją ulubioną rozrywka jest spędzanie  czasu z rodziną i przyjaciółmi, szczególnie, gdy gramy w lekką grę dla niedzielnych graczy. Lubię też grać w raquetball, uwielbiam czytać, a czasem grywam w tytuły komputerowe.

cgi_issue5_platforms

P.: Jaki jest Twój dorobek twórczy w zakresie gier planszowych?

C.: Zaprojektowałem i wydałem Gold Mine (gra, w której akcja toczy się w kopalni złota), Launch Pad (tematyka gry dotyczy wystrzeliwania rakiet), Eruption (gra rywalizacyjna, w której stawką jest przetrwanie), DiceAFARI (kościana gra o tematyce safari) i Off Your Rocker (gra dedukcyjna inspirowana terapiami psychiatrycznymi).

P.: Dlaczego miłośnicy planszówek powinni zainteresować się Twoją najnowszą grą?

C.: Uważam się za niedzielnego gracza, więc moim celem jest wydawanie gier, które są łatwe do nauczenia i dają wiele radości. Staram się też, aby  gracze o rożnych gustach byli zadowoleni. Każdy kto szuka gier lekkich, zabawnych, wypełnionych interakcją, na pewno znajdzie coś dla siebie w naszym katalogu gier.

P.: Czym jest Casual Game Insider?

C.: Casual Game Insider jest magazynem (kwartalnikiem), który skupia się całkowicie na tematyce gier dla początkujących. Jest on wydawany przez Casual Game Revolution. Magazyn zawiera newsy, wywiady, ciekawe artykuły na temat gier. Chcemy, aby magazyn był „kładką” dla tych, dla których gry są czymś nowym i dla tych, którzy mogą czuć się przytłoczeni przez terminologię i zwyczaje związane z grami. Casual Game Insider jest oferowany w formie drukowanej i cyfrowej (dystrybucja obejmuje  iOS, Kindle Fire, BlackBerry i urządzenia z systemem Android). wersja drukowana trafia do 2 tysięcy sklepów z grami, rośnie też liczba subskrybentów.

P.: Jakie są twoje plany związane z grami?

C. : Skupiamy się na  Casual Game Insider. Jestem niedzielnym graczem i jestem z tego dumny, ale mamy tez nowe projekty do opracowania. Jeden nich, Ballistic, jest lekką grą o bitwach morskich. Projekt jest prawie ukończony i wielu testerów uważa, że to najlepsza nasza gra. Mam nadzieję, że wkrótce pojawi się ona na rynku.

cgi_issue5

Jedna odpowiedź

  1. […] James to przemiły amerykański wydawca, którego z pewnością pamiętacie z naszego wywiadu. To też redaktor naczelny jedynego pisma na świecie dla początkujących planszówkowiczów. […]

Skomentuj

