Projektowanie jest kijem z dwoma końcami – wywiad z Michielem Hendriksem

MICHIEL

Tylko na blogu PrzystanekLegnica dowiesz się co wspólnego z Justinem Bieberem ma autor Testamentu. Tylko nam powiedział dlaczego projektant musi być perfekcjonistą, co wykłada na uniwersytecie i w co grał ze swoją babcią.

Jak zaczęła się Twoja przygoda z grami planszowymi?

Michiel Justin Elliott Hendriks: Podobnie, jak w przypadku większości osób, moje  pierwsze spotkanie z grami planszowymi miało miejsce w dzieciństwie. Podobała mi się rywalizacja w takich grach i dreszcz emocji. Wraz z bratem graliśmy w wiele tytułów, głównie  karcianych (np. Cribbage), ale również w stereotypowe Monopoly czy Stratego. W szkole średniej skupiłem się na rozgrywkach w gry karciane z przyjaciółmi. Natomiast z babcią grałem codziennie w Scrabble.

Opowiedz czytelnikom o pracy projektanta.

M.H.: Bycie projektantem nie zawsze jest łatwe. Musisz skłonić ludzi do testowania prototypów, gdy oni wolą grać w ukończone gry. Musisz naprawiać, to, co wydaje się zepsute. Musisz być perfekcjonistą i usprawniać to, co wydaje się być prawie idealne. Jednak, gdy uda się wydać  dobrą grę – projektowanie jest najbardziej satysfakcjonującym zawodem świata. Ludzie cieszą się twoim dziełem, gratulują ci wspaniałej gry i piszą, jaką mają zabawę grając w twój tytuł. Podobnie, jak większość rzeczy w życiu, projektowanie jest kijem z dwoma końcami. Gdy gra okazuje się sukcesem, są gratulacje i radość. Jeśli gra się nie spodoba, przeżywasz najbardziej frustrujące doświadczenie w życiu.

Jak reaguje Twoje otoczenie na twoje nietypowe hobby?

M.H.: Moja rodzina jest bardzo dumna z tego, co osiągnąłem jako projektant, choć myślę, że woleliby grać trochę mniej.  U mnie gry planszowe mają pierwszeństwo przed kilkoma rzeczami, które większość ludzi (i w tym moja rodzina) uważa za ważniejsze. „Dobra gra jest niezrównaną pomocą w edukacji dzieci” – to mój wspaniały argument, gdy ktoś mówi, że to tylko głupie hobby. Jeśli chodzi o przyjaciół – wszyscy są graczami.

P. : Opowiedz o pracy zawodowej, o hobby, o rodzinie.

M.H.: Z pochodzenia jestem Holendrem i Kanadyjczykiem, a ożeniłem się z Rosjanką. Mamy troje dzieci w wieku 12 lat, 6 lat i 6 miesięcy. Jestem nauczycielem akademickim – wykładam Business English and Literature i od czasu do czasu pracuję jako redaktor. Moim hobby jest czytanie i granie w gry planszowe – to zainteresowanie bierze ostatnio górę.

Michiel introduces Legacy at Essen 2013

Jaki jest twój dorobek w dziedzinie gier planszowych?

M.H.: Nie zaprojektowałem żadnych gier poza  tytułem Dziedzictwo: Testament diuka de Crecy.

Dlaczego miłośnicy planszówek powinni zagrać w Dziedzictwo?

M.H.: Miłośnicy planszówek powinni zagrać w Dziedzictwo, bo to bardzo klimatyczne i zabawne doświadczenie, które daje dużą satysfakcję zarówno geekom, jak i pozostałym osobom. W grze obieramy strategie i musimy wykorzystać rożne umiejętności, aby stworzyć dużą i wpływową rodzinę.

Opowiedz anegdotę związana z grami planszowymi.

M.H.: W prototypie jednej z moich gier mamy karty wydarzeń i gdy pierwszy raz grałem z żoną dobraliśmy kartę „Para emigrantów w każdej rodzinie w Ameryce” w pierwszej turze. Tylko my mieliśmy parę i to sprawiło, że gra się skończyła, mimo że to była pierwsza tura. Było zabawnie – popatrzyliśmy na siebie i zaczęliśmy się śmiać. Możesz planować rzeczy w nieskończenie, ale tylko grając w grę możesz się dowiedzieć, jakie są jej usterki.

Jakie są twoje plany na przyszłość?

M.H.: Planuję zaprojektować następna wspaniałą grę – mam pewne pomysły, jeszcze nie zostały pokazane, więc będę chciał podzielić się nimi później. W najbliższej przyszłości będę pracował nad dodatkiem do Dziedzictwa, gra ekscytuje wielu ludzi (włączając mnie), więc to bieżący priorytet.

Skomentuj

