Jestem dużym dzieckiem z wybujałą wyobraźnią – wywiad z projektantem Łukaszem Woźniakiem

Znany projektant opowiada o procesie wydawniczym, gdzie wymyślenie gry jest najkrótszym etapem. Zdradza plany założenia własnego wydawnictwa oraz tworzenia gier opartych na opowieściach biblijnych. Szczegóły jak zwykle w wywiadzie – zapraszamy do lektury!

Jak zaczęła się Twoja przygoda z grami planszowymi?

Pierwszy raz nowoczesna gra planszowa trafiła w moje ręce gdy byłem w gimnazjum. Potem kupiłem kilka dużych gier w wieku licealnym i zarażałem kolegów ideą nowoczesnych gier planszowych. Wtedy grałem głównie w gry przygodowe i kilkugodzinne gry od FFG. Na studiach odkryłem poznański klub Gramajda i założyłem bloga. Od tego momentu gry to potężna część mojego życia.

Proszę, opowiedz naszym czytelnikom o tajnikach pracy projektanta gier planszowych.

Odpowiem na to pytanie w dużym skrócie.
Dobry pomysł + dużo pracy przy testach + znalezienie wydawcy + przygotowanie do produkcji + wydruk = gra.
Wymyślenie gry to najmniejsza i najkrótsza część tego procesu. Oczywiście dobry pomysł jest bardzo ważny, ale bez testów i sporej pracy wydawnictwa nic z tego nie będzie.
Dlatego, jeśli ktoś chce zabierać się za projektowanie gier musi uzbroić się w sporą cierpliwość:)

Jak otoczenie zareagowało na Twoje nietypowe hobby?

Nie kojarzę jakiegoś wielkiego zdziwienia. Rodzina od zawsze wiedziała, że jestem dużym (nawet bardzo) dzieckiem z wybujałą wyobraźnią i sporymi pokładami kreatywności.
Całe życie rysowałem, marzyłem i myślałem nad różnymi rzeczami i teraz wykorzystuję to w projektowaniu gier.

Proszę, opowiedz sobie.

Praca zawodowa = projektowanie gier i służba w kościele.
Hobby = gry planszowe, filmy, granie w piłkę i tenisa.
Rodzina = żona Aleksandra, dzieci na razie nie mam :0

Jaki jest Twój dotychczasowy dorobek twórczy?
Wydane gry to:

  • Szalone Małpy,
  • Mercurius,
  • Pirackie Skarby,
  • 7 dni Westerplatte,
  • Król i Zabójcy.

Lada moment w sklepach pojawią się dwie kolejne gry – Pizza XXL i Nehemiasz.

Dlaczego miłośnicy planszówek powinni zagrać w Twoją najnowszą grę?

Zależy o jakiej grze jest mowa:)
Nehemiasz jest bardzo ciekawy mechanicznie, o czym pisałem na wookie.znadplanszy.pl.
Pizza XXL to szybka gra na spostrzegawczość dla dzieci, rodzin, a nawet na imprezy.
Obie gry bardzo lubię i sam będę do nich chętnie wracał 😉

Czy pamiętasz jakąś anegdotę, która dotyczyła Ciebie i gier planszowych?

Niestety nic mi nie przychodzi na myśl :/

Jakie są Twoje plany na przyszłość?

Projektowanie i wymyślanie kolejnych gier. Chciałbym widzieć 4-5 gier mojego autorstwa w tym roku, ale w tym biznesie różnie to bywa.
Może kiedyś, jak Bóg da, założę własne wydawnictwo. Coraz intensywniej myślę nad prostymi grami dla dzieci, które będą uczyły treści biblijnych. Wydaje mi się, że jest zapotrzebowanie na takie gry na rynku.

Skomentuj

