FlowerFall – zielone kwiaty pana Chudyka

SONY DSC

Czy rzucanie kart na ziemię może być emocjonujące? Czy zbieranie kwiatków może być podniecające? Czy fascynacja amerykańskim hitem może być zdrowa? Po odpowiedź na te wszystkie pytania zapraszam do recenzji gry FlowerFall od wydawnictwa Asmadi Games.

Dlaczego Carl Chudyk, autor takich hitów jak Innowacje czy na Chwałę Rzymu nie zwiążę się z jakimś wielkim wydawnictwem i tam nie wydaje swoich gier – nie wiem. Trzeba przyznać, że Asmadi Games posiada licencje na kilka wyśmienitych pozycji – niedostępnych w naszym kraju. Taką perełką jest z pewnością FlowerFall, które będzie przedmiotem niniejszej recenzji.

SONY DSC

Pudełko z grą mieści się w niewielkim, za to poręcznym, tekturowym pudełku utrzymanym w biało-zielonej tonacji. Pod wieczkiem znajdziemy 4 dwustronne planszetki terenu, zestaw kart dla 4 graczy, instrukcję oraz… 2 egzemplarze innej gry wydawnictwa (Win, Lose, Banana – niestety, bez instrukcji do niej). Karty są miękkie, średnie grubości i na śliskim papierze. Ilustracje na kartach przygotowała Cara Jude – estetyczne, bo tylko tyle można o nich powiedzieć. Zasady gry to niewielka, dwustronna karteczka na śliskim papierze. Ot, poprawne wydanie, bez zgrzytów.

SONY DSC

Celem gry jest zebranie pod swoją kontrolą jak największej liczby zielonych kwiatów. Na początku zabawy każdy z uczestników rozgrywki każdy z graczy otrzymuje 12 kart z kwiatkami w swoim kolorze (żółte środki). Potem jeden z graczy rozrzuca po obszarze zabawy (np. stole) planszetki terenu (im więcej „ogrodników”, tym więcej plansz). Następnie każdy z graczy tasuje swoją talię, którą trzyma w ręce. W swojej turze uczestnik zabawy bierze wierzchnią kartę swojej talii, a następnie z wysokości oczu upuszcza ją na obszar gry. Wszystkie karty mają ten sam rewers, czyli 5 zielonych kwiatów na zielonym tle, a różne awersy. To gracz decyduje, którą stroną upuszcza kartę. W ostatniej turze odrzuca się karty, które upadły rewersem ku górze! Gdy wszyscy zagrają 12 kart, podliczamy punkty. Każdy nieprzerwany obszar zielonego tła to grządka (patch) – każda jest warta 1 punkt zwycięstwa za każdy obecny zielony kwiatek na niej (wystarczy, że widać jego biały środek). Kontrolę nad grządką ma gracz, które posiada najwięcej swoich kwiatów (widać ich środek) w obrębie grządki. Zwycięża posiadacz największej ilości punktów – Mistrz Kwiatów (Champion of Flowers).

SONY DSC

Niewątpliwą zaletą tej niecodziennej pozycji jest unikalna tematyka, krótki czas zabawy, emocjonująca rozgrywka i proste zasady. Irytować może potrzeba odrobiny zręczności, a także spora losowość. FlowerFall to leka i zabawna gra, którą można wszędzie zabrać i niemal wszędzie zagrać. To ekscytujące doświadczenie, które przypadnie do gustu niemal każdemu! Oby grę ktoś wreszcie spolszczył.

Plusy:

  • unikalna tematyka (rzucanie i zbieranie kwiatów!)
  • krótki czas zabawy (5-10 minut)
  • emocjonująca rozgrywka
  • proste zasady

Minusy:

  • wymaga zręczności
  • spora losowość

 

 

Ocena ogólna

Ocena ogółem 5/6

5/6

Grafika/Jakość

Grafika/Jakość: 4/6

4/6

Grywalność

Grywalność 5,5/6

5,5/6

 

Profil gry w serwisie Board Game Geek

Profil gry na stronie wydawcy

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: