Zak Oberrath opowiada o pracy projektanta – długie zimy sprzyjają projektowaniu planszówek

3

Zapraszamy do lektury i komentowania wywiadu z autorem gry Legends of Adventure.

PrzystanekLegnica: Jak zaczęła się Twoja przygoda z grami planszowymi?

Zak Oberrath: Dorastałem w okolicy  z długimi zimami. Moja rodzina nie miała za dużo pieniędzy, nie miałem więc gier wideo ani kablówki. Spędzałem za to dużo czasu tworząc własne gry planszowe z kartonu o tematyce takiej, jaka akurat mnie zainspirowała. Zrobiłem pewnie setki takich gier.

PrzystanekLegnica: Powiedz czytelnikom o pracy projektanta gier planszowych.

Zak Oberrath: Cóż, projektowanie jest tą częścią procesu tworzenia gry, która daje najwięcej radości. Najpierw musisz ustalić, co ci się podoba. Kosmos? Walka? Praca w grupie? Historia? Gdy już tego się dowiesz, musisz stworzyć ogólny zarys. Czym gra będzie się różnić od innych (poza, oczywiście, imionami bohaterów i oprawą graficzną)? Jaka będzie? Ile będzie trwać? Do jakich odbiorców ma trafić? Wszystkie te pytania kierują do zarysu/szkicu gry. Potem musisz testować, testować, testować. Rozwiązywać problemy. Udoskonalać i poprawiać. Wymaga to więcej pracy niż zakładałeś, ale kreatywność popłaca.

PrzystanekLegnica: Jak Twoje otoczenie reaguje na Twoje nietypowe hobby?

Zak Oberrath: Odbiór moich gier jest niesamowity. Myślę, że moja praca robi wrażenie na ludziach, bo nie tylko projektuję, ale również zbieram fundusze na produkcję. To niezwykłe robić grę od projektu do etapu leżenia na półce. Większość ludzi uważa, że to fajne, nawet jak sami nie grają.

1

PrzystanekLegnica: Opowiedz o sobie.

Zak Oberrath: Jestem nauczycielem w szkole podstawowej w Charleston SC (USA). Uczę od 10 lat i sprawia mi to przyjemność. Ja i moja żona lubimy podróżować (z chęcią odwiedzimy Polskę) i  często spędzamy czas na plaży. Poza tym lubię wędrówki z plecakiem, sporty (głównie siatkówkę) i gry.

PrzystanekLegnica: Jaki jest Twój dorobek w zakresie gier planszowych?

Zak Oberrath: Legends of Adventure jest pierwszą grą, jaka wydałem.

PrzystanekLegnica: Dlaczego miłośnicy planszówek powinni zagrać w Legends of Adventure?

Zak Oberrath: Zaprojektowałem Legends of Adventure jako grę lekką, szybka i zabawną. Doświadczeni gracze są w stanie rozegrać partię poniżej 90 minut i maja przy tym sporo zabawy. Rozgrywki nie są takie same, więc wyzwanie za każdym razem jest inne.

PrzystanekLegnica: Czy pamiętasz jakąś anegdotę związana z grami planowymi?

Zak Oberrath: W szkole średniej moi przyjaciele pewnego razu opuścili lekcje i grali cały dzień w grę o tematyce giełdowej.

2

PrzystanekLegnica: Jakie są Twoje plany?

Zak Oberrath:  Gra Legends of Adventure pozwala na stworzenie karcianych dodatków tematycznych i mam nadzieję, że je wydam. Poza tym pracuję nad projektem gry dla dzieci o tematyce baśniowej.

Skomentuj

