• RECENZJE/REVIEWS

  • WYWIADY/INTERVIEWS

Nie podbierajcie mi widzów! – wywiad z Łukaszem „Wookiem” Woźniakiem

Tylko nam videocaster opowiedział o tym dlaczego nie należy malować twarzy niebieską farbą, czy gra w recenzowane pozycje i swoich sportowych upodobaniach. Zapraszamy do lektury i komentowania wywiadu.

Jak się zaczęła Twoja przygoda z grami planszowymi?

Pierwszy raz nowoczesna gra planszowa trafiła w moje ręce gdy byłem w gimnazjum. Potem kupiłem kilka dużych gier w wieku licealnym i zarażałem kolegów ideą nowoczesnych gier planszowych. Wtedy grałem głównie w gry przygodowe i kilkugodzinne gry od FFG. Na studiach odkryłem poznański klub Gramajda i założyłem bloga. Od tego momentu gry to potężna część mojego życia.

Skąd pomysł na kręcenie videocastów?

Spodobały mi się videocasty Toma Vasela i BoardGames with Scott.

Oglądałem recenzje Marasa, które były (wciąż są) ciekawe, ale ja postanowiłem zrobić trochę inną formę. Krótsze recenzje, przyjazne dla osób nieobeznanych z naszym planszówkowym hobby. I chyba do sporej grupy takich osób docieram.

Czy przygotowujesz się do występu wcześniej?

Przede wszystkim gram w recenzowaną grę 😉

A do filmiku za bardzo się nie przygotowuję.

Masz jakiś plan i scenariusz?

Raczej nie. Układam sobie myśli na temat gry w głowie i siadam/staję przed kamerą.

Jak wygląda typowe nagranie?

Rozstawiam kamerę na statywie. Siadam samemu, z żoną lub znajomym(i) i nagrywamy. Tyle 🙂

Jakiego sprzętu używasz do nagrywania videocastów?

Kamerę Panasonic HDC-TM60 FULL HD.

Pamiętasz jakieś zabawne historie, które wydarzyły się na planie?

Raz na przykład zdarzyło mi się wyjść w śnieg w klapkach bez skarpetek. To było bolesne 🙂

Innym razem pomalowałem się niebieską farbą na twarzy i nie mogłem tego zmyć przez 2 dni.

Masz jakieś branżowe wzory do naśladowania?

Przede wszystkim Tom Vasel.

Oglądam też filmiki Undead Vikinga i Rando Runs Through.

Inspirujesz się występami innych?

Tak, przede wszystkim występami Toma Vasela z Dice Tower ale także Miami Dice.

Co myślisz o innych polskich autorach videocastów?

Nie oglądam wszystkich recenzji, a jak oglądam to zazwyczaj tłumaczenie zasad, ale czasem lubię obserwować, co dzieje się u mojej „konkurencji” 🙂

Każdy trafia do trochę innej grupy i to mi się podoba.

Jakie masz rady dla początkujących twórców videocastów?

Nie podbierajcie mi widzów! 🙂

A tak na serio – znajdźcie własną formę.

Moje specyficzne poczucie humoru i luźna forma prezentacji podobają się pewnej grupie.

Dłuższe, profesjonalne recenzje. Szczegółowe prezentacje elementów w wysokiej jakości. Opowiadanie o grze z perspektywy gracza. Jest wiele ciekawych form, które powinny znaleźć swoje miejsce w naszym hobby.

Czy poza nagraniami starcza jeszcze czasu na granie w planszówki dla przyjemności?

Poza grami do recenzji gram głównie w moje prototypy.

Cenię te gry, które już zostały wydane i jeszcze bardziej polecam te, które wyjdą w tym lub w przyszłym roku 🙂

Tak „dla przyjemności” to wyciągam Dixita, Avalona, Times Up, Faunę, czasem Le Havre czy Belforta. Ostatnio rzadziej (czego żałuję) gram w moje ulubione karcianki – Race for the Galaxy, Warhammer Invasion czy Nową Erę.

Opowiedz nam kilka słów o sobie.

Praca zawodowa = projektowanie gier i służba w kościele, szczególnie wśród młodych osób. Polecam poszukać Akademickie Spotkania Biblijne Poznań na YouTube.
Hobby = gry planszowe, filmy, granie w piłkę nożną, koszykówkę i tenisa.
Rodzina = żona Aleksandra, dzieci na razie nie mam, ale chciałbym ich mieć kilkoro.

Dodaj komentarz