• RECENZJE/REVIEWS

  • WYWIADY/INTERVIEWS

Rycerze pustkowi – przygoda z licznikiem Geigera w ręce

20141122_153033

Byliśmy z wizytą u Badger’s Nest i widzieliśmy ich najnowszy projekt!

Wydawnictwo Badger’s Nest, które zadebiutowało planszówką 7 Ronin, powraca z bardzo ciekawym prototypem gry Rycerze pustkowi. Wspomniany prototyp można było zobaczyć na wrocławskim festiwalu Games Fest. Ekipie Przystanku Legnica Rycerze spodobali się od pierwszego wejrzenia. Cała rozgrywka toczy się na modularnej planszy złożonej z heksów. Ilustracje na nich są przepiękne i przywodząca na myśl filmy, w których akcja toczy się po kataklizmach. Te skojarzenia są trafne – gra wprowadza nas do świata po zagładzie nuklearnej. Takie otoczenie jest niebezpieczne – poziom promieniowania może zabić, więc rycerze pustkowi korzystają z urządzeń do pomiaru radiacji.

W świecie postapokaliptycznym zagrożenie czyha na każdym kroku, nie warto więc podróżować pieszo. Bohaterowie do dyspozycji różne pojazdy: motocykle, ciężarówki. Nie zawsze uda się uniknąć walki, postacie są na to przygotowane i noszą kamizelki z kevlaru oraz broń. System walki oparty jest na rzutach kośćmi, jednak mechanika starć zawiera ciekawostkę. Polega ona na tym, że w trakcie podróży spotyka przeciwników, jednak walczy tylko z jednym. Wyboru przeciwnika dokonuje inny gracz, nazywany w świecie omawianego tytułu „Padliniarzem”. Rycerze pustkowi to gra rywalizacyjna, więc zrozumiały byłby wybór najsilniejszego wroga. Ale trzeba brać pod uwagę, że w naszej turze Padliniarzem będzie ten, któremu wybraliśmy przeciwnika wcześniej. Decyzje należy więc podejmować rozważnie.

20141122_155009

Bohaterowie omawianej gry nie tylko podróżują i walczą, handlują też przedmiotami. Warto zwrócić uwagę, że w transakcjach nie są używane pieniądze – walutą są rzeczy. Na przykład za czerwony przedmiot musimy zapłacić kilkoma żółtymi lub sporą liczbą zielonych. Oprócz wymienionych czynności postacie robią coś jeszcze – podejmują „questy”. Za wykonanie takich zadań, bohaterowie otrzymują punkty reputacji. Postać, która osiągnęła poziom reputacji 10, ma prawo do wykonywania misji. Misja to główne zadanie scenariusza gry, a osoba, która je wypełni, wygrywa całą rozgrywkę. Do momentu ukończenia wspomnianego działania, misja może być odebrana przez innego gracza (pod warunkiem, że posiada on odpowiedni poziom reputacji).

Rycerze pustkowi zachwycają bogactwem możliwości, liczbą komponentów oraz piękną oprawą graficzną. Gra pojawi się na platformie Kickstarter na początku 2015 roku i pewnie będzie nie lada gratką dla miłośników przygodowych planszówek.

20141122_155834

Galeria zdjęć z prototypowej wersji gry Rycerze pustkowi

Strona internetowa wydawnictwa Badger’s Nest

Komentarze 2

  1. Przedstawiony w tekście scenariusz to jeden z wielu. Z mojej rozmowy z „Boskukami” wynikało, że bedzie można wybrac scenariusz z 5(dokładna liczba scenariuszy zawartych w gre bedzie zależna od celów na kickstarterze) rózniących sie od stopniej zaawansowania graczy , czasem na gry i stopniem konfliktowości.

  2. Tekst nie przedstawia konkretnego scenariusza, ale działania/akcje, jakie mamy do dyspozycji w grze. To prawda, że scenariuszy będzie kilka, a artykuł prezentuje świat, w który gra jest osadzona oraz wspólne dla różnych scenariuszy elementy/akcje.

Dodaj komentarz