• RECENZJE/REVIEWS

  • WYWIADY/INTERVIEWS

Bajkowy świat Ignazio Corrao – wywiad z projektantem 12 Realms

Ignazio

Zapraszamy na lekturę i komentowanie rozmowy z twórcą gier wideo, który postanowił wydać grę planszową.

PrzystanekLegnica: Jak zaczęła się Twoja przygoda z grami planszowymi?

Ignazio Corrao: Jak w przypadku większości ludzi gry fascynowały  mnie  od wczesnego dzieciństwa, szczególnie podobały mi gry planszowe. Każdą z nich traktowałem jak skarb, jak świat, w który mogę się zanurzyć i przeżywać fantastyczne przygody.

P.: Opowiedz o pracy projektanta gier planszowych.

I. C.:  Aby być całkowicie szczerym, muszę wyznać, że nie jestem doświadczony w projektowaniu planszówek jak „wielkie nazwiska” w tej branży. Właściwie 12 Realms jest moją pierwszą próbą dotarcia na profesjonalny rynek planszówek. Jednak muszę powiedzieć, że mam doświadczenie w projektowaniu gier wideo, które nie są tak różne od gier planszowych, jak większość ludzi uważa.

P.: Jak reaguje twoje otoczenie na twoje nietypowe hobby?

I. C.: Moja rodzina jest przyzwyczajona do mojego obsesyjnego zainteresowania grami i wszystkim, co z nimi się z nimi wiąże.  Nikt nie jest zaskoczony. Właściwie cieszą się, że po latach grania w różne gry, zdecydowałem się na zaprojektowanie własnej planszówki.

P.: Opowiedz o sobie.

I. C.: Jak wspomniałem wcześniej, mam doświadczenie w projektowaniu gier, bo pracuję w branży gier wideo prawie całe moje życie. Zaprojektowałem i wydałem pierwszą grę we wczesnych latach dziewięćdziesiątych i od tego czasu pracuję dla wielu międzynarodowych firm działających w tej branży.

P.: Jaki jest twój dorobek w dziedzinie gier?

I.C.: Niestety, nie mogę w pełni odpowiedzieć na to pytanie, bo nie opublikowałem żadnych planszówek, poza 12 Realms. Oczywiście, bawiłem się własnymi projektami, ale nie są one warte wspomnienia.

P.: Dlaczego miłośnicy planszówek powinni zagrać w 12 Realms?

I. C.: Łatwo  jest odpowiedzieć na to pytanie. Ludzie powinni zagrać w 12 Realms, bo gra pozwala im odwiedzić fantastyczny kolorowy świat, który (mam nadzieję) oczaruje dzieci i dorosłych. Mam nadzieję, miłośnicy planszówek poznają ciekawych bohaterów, stwory i że gra dostarczy im niepowtarzalnych doznań.

P.: Jakie są twoje plany związane z grami?

I. C.: Chcę nadal badać świat gier różnymi środkami. Dotyczy to, oczywiście, tez gier planszowych. W świecie 12 Realms jest wiele więcej niż to, co mogłem umieścić w pojedynczej grze planszowej, dlatego w niedalekiej przyszłości zaprojektuję serię gier wideo w tym świecie.

Dodaj komentarz